Miere cu descantec. Din stup.
Contact TainaVie
(0 produse) - 0 lei

Nu aveti nici un produs in cos

Alimente pe post de medicament? Da. Iar mierea este doar unul dintre ele.

Ceea ce mâncăm ne influențează sănătatea. Studiile arată că unele obiceiuri alimentare pot induce apariția unor boli, în timp ce altele ne oferă calități medicinale și protectoare puternice.

Sigur, dieta nu poate înlocui medicamentele, dar poate ajuta la prevenirea și chiar la tratarea multor boli.


Cum poate hrana să ne protejeze organismul?

De fapt, nutrienții din alimente sunt cei care promovează sănătatea și protejează organismul de boli. Consumul de alimente integrale, nutritive, este important, deoarece substanțele unice pe care le conțin acționează sinergetic, creând un efect care nu poate fi replicat de către suplimente.

Vitaminele și mineralele

Deși organismul nostru are nevoie de o cantitate redusă de vitamine și minerale, ele sunt vitale pentru sănătate. Deficiența acestora crește riscul de boli. De exemplu, aportul insuficient de vitamina C și vitamina D pot afecta inima, pot cauza disfuncții imune și pot crește riscul apariției cancerului.

Mierea de salcâm naturală conține cel mai mare număr de vitamine

Mierea este unul dintre alimentele foarte bogate în vitamine și minerale. Dintre toate tipurile de miere, cea de salcâm conține cele mai multe vitamine (mai ales B1, B2, B6 și B12), fitohormoni, compuși aromatici, acizi organici, flavoane, falvonoidă, dextrină și diverși compuși ai azotului. În total în acest tip de miere se regăsesc un număr de aproximativ 435 de substanțe benefice pentru sănătate.

Antioxidanții

Alimentele nutritive, cum are fi mierea, fructele, semințele, conțin și alți compuși benefici, antioxidanții. Antioxidanții protejează celulele împotriva degradărilor care pot conduce la apariția unor boli.

În fapt, studiile au demonstrat că persoanele care au o dietă bogată în antioxidanți polifenolici, înregistrează un risc mai scăzut de depresie, diabet, demență sau boli de inimă. Mierea este unul dintre alimentele cele mai bogate în antioxidanți, în special compuși fenolici. Citește aici mai multe despre rolul antioxidanților.

Fibrele

Fibrele sunt o parte esentțială a unei diete sănătoase. Ea stimulează digestia bună și eliminarea, dar hrănește și bacteriile benefice din stomac.

Deși mierea singură nu conține fibre, combinațiile de miere cu semințe și fructe conferă un aport considerabil de fibre și protejează împotriva bolilor, inflamațiilor și stimulează sistemul imunitar.

Proteinele și grăsimile sănătoase

Acestea joacă un rol esențial în organism. Aminoacizii ajută sistemul imunitar, sinteza la nivelul mușchilor, metabolismul și creșterea, iar grăsimile conferă energie și ajută la absorbția  nutrienților.

Acizii grași omega-3 ajută la reglarea inflamațiilor și sunt legați de îmbunățirea sănătății inimii.

O dietă sănătoasă poate reduce riscul de boli

Alimentele nutritive reduc riscul de boli, în timp ce alimentele procesate cresc riscul apariției bolilor.

Dietele nesănătoase, precum cele bogate în zaharuri, fast food, cele extra-rafinate, pot conduce la apariția bolilor de inimă, a diabetului și obezității, pot afecta bacteriile bune din intestin și stimula rezistența la insulină, inflamația cronică, etc.

Pe de altă parte, o dietă bogată în grăsimi sănătoase, cereale intergale și legume poate reduce riscul bolilor de inimă, a condițiilor neurodegenerative, diabet, unele cancere și obezitate.

Unele diete pot chiar inversa procesul apariției bolilor. De exemplu, s-a descoperit că o dietă bazată pe plante poate face reversul bolii arterelor coronariene, în timp ce o dietă cu un conținut foarte scăzut de carbohidrați poate ajuta la eliminarea diabetului de tip 2 la unele persoane.

Mai mult, o dietă sănătoasă îmbunătățește calitatea vieții și reduce depresia, stimulând chiar și longevitatea. O linguriță de miere pe zi este foarte recomandată pentru un stil de viață sănătos, împreună cu consumul de alte alimente sănătoase, cât mai variate.

Între alimentele care au proprietăți medicinale benefice, se numără:

  • Fructele de pădure - O dietă bogată în fructe de pădure poate proteja împotriva unor boli cronice inclusiv anumite cancere.
  • Legumele crucifere (broccoli, varză, conopidă) - Acestea conțin o gamă largă de antioxidanți, la fel ca și mierea. Consumul de legume crucifere poate descrește riscul bolilor cardiace și stimulează longevitatea.
  • Peștele gras (somon, sardină) - Acesta luptă cu inflamațiile, datorită conținutului ridicat de acizi grași omega-3 .
  • Ciupercile - Compușii din ciuperci stimulează sistemul imunitar, inima și creierul
  • Condimentele (turmeric, ghimbir, scorțișoară), sunt pline de compuși benefici
  • Plantele aromatice (pătrunjel, oregano, rozmarin, salvie), conțin numeroși copuși care stimulează sănătatea.
  • Ceaiul verde - Acesta conferă beneficii impresionante, inclusiv reducerea inflamației și a riscului de boli.
  • Nucile, semințele, avocado, uleiul de măsline, sunt doar câteva dintre cele care au importante calități medicinale.

Simpla trecere la o dietă bogată în alimente integrale, fructe, legume, miere, te ajută să profiți la maximum de beneficiile medicinale ale acestora!

Leave a Reply
Obține o reducere de 10% la următoarea comanda!
Abonează-te la newsletterul nostru și vei primi un cupon de 10% reducere la urmatoarea comanda. Discountul nu se acordă pentru produsele aflate deja la promoție. Adresa de email va fi folosita exclusiv pentru prezentarea ofertelor si produselor noastre.